Redakcja naukowa serii:
prof. dr hab. Joanna M. Sosnowska
sosnowska.joanna@gmail.com
Seria zapoczątkowana w 2013 roku prezentuje najciekawsze prace doktorskie powstałe w Instytucie Sztuki PAN z zakresu historii sztuki, teatru, muzyki i filmu.
Redaktorami naukowymi poszczególnych tomów zakwalifikowanych do publikacji są pracownicy naukowi Instytutu Sztuki PAN, specjaliści w danej dziedzinie.
Ukazały się następujące tomy:
Ewelina Grygier, Artysta, performer, żebrak. Zjawisko muzykowania ulicznego w Polsce w XXI wieku w świetle teorii performensu, Dysertacje doktorskie Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk, pod red. Joanny M. Sosnowskiej, t. XXII pod red. Marii Napiontkowej ISBN 978-83-66519-72-5
|
|
Hanna Raszewska-Kursa, Empatia, choreografia i śmiech jako nadzieja dla ludzkości. Komizm w sztuce tańca i choreografii w Polsce w XXI wieku, Dysertacje doktorskie Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk, pod red. Joanny M. Sosnowskiej, t. XXI pod red. Igi Kruk-Żurawskiej
|
|
Katarzyna Słoboda, Ucieleśniona uważność w praktykach tańca współczesnego, Dysertacje doktorskie Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk, pod red. Joanny M. Sosnowskiej, t. XX pod red. Krystyny Duniec
|
|
Katarzyna Urbańska, Henryk Gajewski. Od konceptualizmu do sztuki interpersonalnej, Dysertacje doktorskie Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk, pod red. Joanny M. Sosnowskiej, t. XIX pod red. Marii Napiontkowej
|
|
Katarzyna Anna Kesling, Między Krakowem a Paryżem. Twórczość malarska i graficzna Jana Rubczaka, Dysertacje doktorskie Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk, pod red. Joanny M. Sosnowskiej, t. XVIII pod red. Dariusza Konstantynowa
|
|
Karolina Kondracka, Kultura muzyczna Jakutów w pracach Polaków – zesłańców syberyjskich XIX i początku XX wieku, Dysertacje doktorskie Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk, pod red. Joanny M. Sosnowskiej, t. XVII pod red. Marii Dłutek
|
|
Magdalena Kasa, Niewidoczna. Rzeźbiarka Hanna Nałkowska, Dysertacje doktorskie Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk, pod red. Joanny M. Sosnowskiej, t. XVI pod red. Dariusza Konstantynowa Cena: 42,- zł
|
|
Przemysław Pawlak, Henryk Kazimierowicz. Ksiądz z nienapisanej sztuki Witkacego, Dysertacje doktorskie Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk, pod red. Joanny M. Sosnowskiej, t. XV pod red. Antoniego Wincha, Warszawa 2021
|
|
Maria Szymańska-Ilnata, Kultura muzyczna Sumatry Zachodniej i jej przemiany, Dysertacje Doktorskie Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk, pod red. Joanny M. Sosnowskiej, t. XIV, Warszawa 2019
|
|
Anna Feliks, Meble plecione w Polsce 1864-1939, Dysertacje doktorskie Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk, pod red. Joanny M. Sosnowskiej, t. XIII pod red. Anny Kostrzyńskiej-Miłosz, Warszawa 2018 ISBN 798-83-65630-61-2
cena: 50,- zł
|
|
Agnieszka Skrodzka, Udręki majestatu. Polscy "królowie nieszczęśliwi" w ikonografii nowożytnej, Dysertacje doktorskie Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk, pod red. Joanny M. Sosnowskiej, t. XII pod red. Izabeli Kopani, Warszawa 2018 ISBN 978-83-65630-53-7
|
|
Natalia Kaliś, Pan niewolnik. Męski masochizm w performance okresu PRL-u, Dysertacje doktorskie Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk, pod red. Joanny M. Sosnowskiej, t. XI pod red. Dariusza Konstantynowa, Warszawa 2018
|
|
Marek Maksymczak, Bunt przeciw władzy i formalizmowi. Próba interpretacji twórczości grupy Wprost, Dysertacje doktorskie Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk, pod red. Joanny M. Sosnowskiej, t. X pod red. Dariusza Konstantynowa, Warszawa 2017
Cena 38,- zł |
|
Dorota Kownacka-Rogulska, Rainera Marii Rilkego teksty o sztuce, Dysertacje doktorskie Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk, pod red. Joanny M. Sosnowskiej, t. IX, red. nauk. Ewa Partyga, Warszawa 2016 Cena 35,- zł
|
|
Karolina Łabowicz-Dymanus, Synchronizacja w sieci. Centra Sztuki Współczesnej Sorosa – cztery modele: Budapeszt, Kijów, Tallin, Warszawa. Dysertacje doktorskie Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk pod red. Joanny M. Sosnowskiej, t. VIII, Warszawa 2016 Cena 40,- zł
|
|
Beata Łazarz, Płeć przerażającego. O wizerunkach terrorystek w sztuce. Dysertacje doktorskie Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk pod red. Joanny M. Sosnowskiej, t. VII, red. nauk. Dariusza Konstantynowa, Warszawa 2016
|
|
Wojciech Świdziński, Co było grane? Film zagraniczny w Polsce w latach 1918–1929 na przykładzie Warszawy, Dysertacje doktorskie Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk, pod red. Joanny M. Sosnowskiej, t. VI, red. nauk. Karolina Kosińska, Warszawa 2015,
|
|
Antoni Winch, Dramat ciemnych gier. Teatr absurdu pre-postczłowieka, Dysertacje doktorskie Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk, pod red. Joanny M. Sosnowskiej, t. V, red. nauk. Jagoda Hernik Spalińska, Warszawa 2015 ISBN 978-83-63877-74-3
|
|
Anna Maria Leśniewska, Nowe miejsce rzeźby w sztuce polskiej lat 60. XX wieku jako wyraz przemian w sztuce przestrzeni, Dysertacje doktorskie Instytutu Sztuki PAN, pod red. Joanny M. Sosnowskiej, t. IV pod red. Dariusza Konstantynowa, Warszawa 2015 ISBN 978-83-63877-71-2 |
|
Witosława Frankowska, Kolędowanie na Kaszubach. Dzieje kolęd na Pomorzu od XVI do XXI wieku, Dysertacje doktorskie Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk, pod red. Joanny M. Sosnowskiej, t. III pod red. Zbigniewa Jerzego Przerembskiego, Warszawa 2015
|
|
Emilia Olechnowicz, Maski Karola I. Angielskie widowiska dworskie i teologia polityczna, Dysertacje doktorskie Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk, pod red. Joanny M. Sosnowskiej, t. II pod red. Jarosława Komorowskiego, Warszawa 2014
|
|
Piotr Lasek, Turris fortissima nomen Domini. Murowane wieże mieszkalne w Królestwie Polskim od 1300 r. do połowy XVI w., Dysertacje doktorskie Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk, pod red. Joanny M. Sosnowskiej, t. I pod red. Andrzeja Baranowskiego, Warszawa 2013 ISBN 978-83-63877-42-2
|